دسته بندی های مطلب
توانبخشی عصب شناختی
از سری مقالات : آموزشی

سه کار ساده براي جوان ماندن مغز!

نویسنده: مدیر سایت       30 فروردین 1395       2,461 بازدید

ممكن است سن كسي 40 سال باشد، اما سن مغز او به دليل استرس هاي شديد و مزمن بسيار بيشتر از 40 سال نشان دهد! سن مغز ما يكي از عوامل اصلي سلامت و تعيين كننده مهم ميزان مقاومت بدن در برابر عفونت ها و بيماريهاي مزمن است. همچنين عامل اصلي حفظ توانايي هاي شناختي و ذهني و جلوگيري از كاهش آن ها نيز سن مغز است. هر چه ميزان استرس هاي بدي كه ما در خود نگه مي داريم بيشتر باشد مغزمان سريع تر پير مي شود. براي اينكه احساس جوانی بکنید سه کار نکته ی مهم زیر را به خاطر بسپارید.  
1- هنگام بلند شدن از خواب، هنگام صرف نهار و قبل از خوابيدن، از بازخواني افكار مختلف و به عبارتي صحبت كردن با خود (واگويه) بپرهيزيد. به عنوان مثال: درباره ي آينده شغليم نگرانم، اضافه كار اين ماهم چقدر ميشه؟ رئيسم در موردم چي فكر ميكنه؟ امتحانامو چكار كنم؟ بچه ها دانشگاه قبول ميشن؟ كاش پسرم بشه كه نبرنش سريازي! احساس بي ارزش بودن مي كنم، كسي دوستم نداره، تنهام و ...... ليست بي پاياني از افكار منفي ديگر. اين افكار همان چيزهايي هستند كه استرس مغز را بالا برده و عمر آن را كاهش مي دهند.
2- براي كاهش اثر استرس ها روي مغز تمرين كنيد. يك لحظه مكث كنيد، نفس عميق بكشيد و از تمركز روي آنچه شما را نگران مي كند بپرهيزيد و به چيزهايي كه شما راخوشحال مي كند و حس خوبي نسبت به آن ها داريد فكر كنيد. به حسي كه بعد از انجام اين كار داريد دقت كنيد. اين اولين مرحله براي بازسازي مجدد و به تعبيري سيم كشي جديد در مغز شما است كه مغز را جوان تر و شما را سالم تر مي گرداند.
3- به مدت حداقل یک ماه، هر روز 3 بار و هر بار بيشتر روي افكار مثبت و خوشايند تمركز كنيد. شك نكنيد مغز شما جوانتر شده و احساس بهتري خواهيد داشت.

30 فروردین 1395       2,461 بازدید  

مطالب مرتبط

نظرات شما

نظری ثبت نشده است

پریازدیدترین مطالب

محبوب ترین مطالب

جدیدترین ویدیوها

موردی یافت نشد
+Google Instagram twitter Pinterest Facebook YouTube LinkedIn

استفاده از مطالب سايت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به وب سایت ستران می‌باشد.

پیشگامان ایده نگارطراحی و پیاده سازی